Tänkvärt...

2011-01-23 | 18:19:32 | Kategori: Allmänt | 0 kommentarer
I eftermiddag har vi haft riktig tid med varandra, hela familjen. Det händer inte alltför ofta så det är ovärderligt. Imorgon är det jobbarvecka igen, åtminstonde för vissa. Jag får vara hemma en hel vecka till och mysa med skruttan, men sen är det slut med den lyxen. Det är svårt att ta in att vardagen kommer se så otroligt annorlunda ut, jag har svårt att se det positiva vissa dagar, tänker bara på alla stressmoment. Förhoppningsvis blir jag positivt överraskad.

Jag är bra på att peppa andra ur negativt tänkande men själv tänker jag gärna alltid på det värsta. Men det är sant som det är sagt: livet blir definitivt inget annat än vad man gör det till och bara jag kan ändra på mitt sätt att se saker. Positivt tänkande är i vissa lägen svårt men det hjälper!

Kvällen blir i tv-soffan och eftersom Emilia redan är nattad (otroligt vild dag, resulterar i ovanligt trött tjej) så hoppas jag på en film och Solsidan med en liten godispåse brevid:). En tripp till affären väntar nu och sen är det soffhäng för hela slanten. I like!