Siktar mot molnen.

2011-01-17 | 15:26:59 | Kategori: Emilia | 0 kommentarer
Tidigare idag stog Emilia länge länge och tittade ut och pratade för sig själv. Förstog sen att hon fått syn på molnen som flög förbi fort utanför köksfönstret. Underbart att ett för mig så simpelt fenomen kan fånga en litens uppmärksamhet:)




Hon hittar även på lite hyss ibland så jag tog en diskussion med Emilia om nått man inte får göra. Hon var helnöjd efter sitt erövrande så jag böjde mig ner och försökte på en 1,5 årings nivå förklara att man inte får göra så och att man ska lyssna på mamma. Jaja, säkert inget som fastnade, men hon tittade i alla fall på mig med sina hundögon och satte sig ner på huk precis som jag och la huvudet på sne liksom för att försöka förstå. Jag dog lite och kunde inte göra annat än skratta och pussa på henne. Fel i sammanhanget kanske, men ibland smälter man och charmen vinner!