Dåliga sovvanor...

2011-01-13 | 22:37:46 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer

Jag har avslutat den här kvällen med att se Eat, pray, love. Handlar om en kvinna som bryter upp från vardagen och ger sig ut på sin livs resa för att hitta sig själv. Absolut sevärd! Mamma, den här gillar du nog.

Idag har vi haft mina bästa tjejer som barnvakt medan vi bland annat provåkt nya bilen. Theodor var såklart med och han vaknade en stund innan hemfärd så vi hann mysa en hel del. Emilia sov ganska passande då så jag kunde ge honom full uppmärksamhet. Det är ju hur gosigt som helst med bebis, suget finns där men realisten i mig säger annat...

Ikväll påbörjade jag projekt Emilias rum. Rummet är stort (för stort) och lite avlångt och skitsvårt att möblera. Jag fortsätter med mina ommöbleringar för att hitta det som passar bäst. Är lite smått allergisk mot det typiska, ställa allt längs väggarna-syndromet. Vi får se hur det här funkar!

Emilia är lite smått orolig just nu, kommer inte riktigt till ro. Det har resulterat i sen middagsna och nattningen gjordes som vanligt runt sju men först nu har lillan slumrat in skönt inne hos sig. Hon fick komma upp för en stund sen och mysa med mig i soffan, men efter massa kill på ryggen blev hon minsann sleepy... Nu håller jag tummarna för en bättre natt än förra och att vi får sova HELA långa natten.

GODNATT!