Barnvakt och föräldramöte.

2011-02-03 | 08:30:04 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Gårdagen gick jättebra med allt vad det innebar. Jag tvivlade inte en sekund på det innan men det är alltid lika skönt att se hur bra Emilia trivs i tant Kajsas närvaro. Dom hade bland annat varit ute och lekt och matat pippifåglarna nere vid strömmen. Lilla älsklingen var jättenyfiken och tyckte det var himla skoj. Jag önskar jag hade varit med:( Pippi Långstrump i telefonen är ju också en höjdare, så antar att mycket tid spenderades med att titta, sjunga och dansa. Det var en märkbart trött tjej jag hann träffa innan vi skulle iväg igen, så förstår att det inte varit många lugna stunder.

Kvällen spenderade vi på Emilias förskola. Känns riktigt bra efter att ha varit där, lite av stressen över situationen har lagt sig och jag börjar landa i faktumet att det faktiskt är såhär det kommer att bli. Vi blev överösta med information om både det ena och andra, schema skulle lämnas in direkt så det var snabba ryck med det mesta. Lokalerna kändes bättre än väntat, även om dom bara är provisoriska. Barnens hyllor i "hallen" var redan klara och det kändes lite konstigt att Emilia hade en alldeles egen, med sitt namn och en liten klädförvaringskorg på sin hylla, så himla gulligt:) Känner jag min dotter rätt kommer hon stormtrivas med barn i sin egen ålder och framförallt alla nya leksaker och grejer dom kommer hitta på. Det kanske viktigast att allt, lärarna, verkar också kanon. Jag tror absolut dom flesta förskolelärare är bra men det är skönt att känna att man klickar ganska direkt. Jag ser fram emot inskolningen som drar igång nästa vecka!