Trötta ögon...

2011-02-01 | 20:56:13 | Kategori: Vardagslyx | 0 kommentarer
God tisdagkväll!
Efter jobbet hann jag med ett pass på gymmet innan jag mörbultad sprang hem till min lilla familj. Inget går upp mot att få pussa på min dotter efter en hel dag borta. Det är nog vårt att förstå om man inte har barn, men jag saknar henne så mycket hela tiden. Och hon välkomnar mig med ett stort leende och i bästa fall en kram:) När jag kommit hem byttes vi av och pappan gick och tränade medan jag fick lite egentid med Emilia. Vi har läst mängder med böcker eftersom jag tyckte vi behövde en lugn aktivitet men ändå nått som höll en trött tjej vaken en liiiten stund till. Hon har en bok där bland annat en ledset barn finns på bild och det tog en stund innan jag kopplade vad hennes lite halvt hulkande/snyftande betydde. Men det var ju förstås just den sidan i boken som låg uppe och Emilia satt och illustrerade ett ledset barn. Det är inte klokt hur medveten hon är, det är säker jättenormalt men som förälder förvånas man och blir stolt och lycklig av minsta lilla gest:)

Som sagt, helt slut är jag, både i kropp och i huvudet så nu behöver jag en god natts sömn för att rensa (eller det kanske är lagra det jag lärt mig idag som behövs?)för att orka med en ny hektisk dag imorgon. Behöver dock inte gå upp i ottan imorgon eftersom jag börjar ett par timmar senare, det ska bli riktig lyx. Nu ska jag och mina trötta ögon krypa ner i sängen och blunda...