Hallå igen!

2011-02-24 | 13:45:48 | Kategori: Emilia | 0 kommentarer
Säger hej från sjukstugan efter några dagars frånvaro!
Emilia har varit riktigt förkyld sen i helgen och är fortfarande inte bra. Hon hostar och snorar som tusan och även om febern verkar borta nu så är hon inte på topp. Kvällen och natten som varit kan man inte kalla annat än kaos. Hon somnade till efter vällingen på kvällen men vaknade hysteriskt skrikande runt åtta, vi kämpade på och efter gråtkalas somnade hon nog av utmattning runt tio... Natten blev så gott som sömnlös för oss eftersom Emilia vaknade runt ett och var lika hysterisk igen. Efter timmar av tröstande, gungande, försök till vällingdrickande osv somnade hon och vaknade relativt ok imorse. Vi andra var inte lika pigga om man säger så! Hon har dock varit jätteledsen på morgonen och misstanken är väl att dom små öronen fått sig nått efter förkylningen. Alvedon och nässpräy var rådet från VC så vi kör på det och hoppas att det ger sig.

Hon sover fortfarande nap och det är nog lika skönt för alla inblandade just nu. Lilla hjärtat mitt, men det tar på krafterna att ta hand om sjukt barn som vill allt och ingenting! Jag som hade hoppats på att få gå till jobbet och kunnat lämna på dagis idag. Vi håller tummarna för imorgon!

I övrigt händer det inte så mycket just nu. Det är alldeles för kallt för att gå ut kan jag känna så vi håller oss inne som vi gjort hela veckan och jag börjar bli smått tokig på att bara gå här. Idag ska jag dock försöka få lite ordning på torpet, det förfaller så fort så det blir en eftermiddag med tvätta/städa och laga mat. Hoppas Emilia tillåter bara, än så länge har hon hängt i mina ben varje vaken minut eller så vill hon bli buren.

Ska sätta lite fart så vi kan mysa när hon vaknar, kanske kan se en stund på Pippi, det funkar nästan alltid:)