Fredagsfeeling.

2011-02-11 | 18:20:35 | Kategori: Emilia | 0 kommentarer
Nu har lugnet lagt sig över lyan:) Och jag har sjunkit ner i soffan och ska njuta helg! Emilia är så gott som slut efter dagis så det blir tidiga kvällar här. Lilla magen är i uppror just nu och jag ber till allt som finns att hon inte åkt på nån dum magbasilusk. Och har hon det håller vi tummar och tår för att den sovs bort. Inget allvarligt, men utan att ge för mycket detaljer kan jag säga att vi bytt blöja fem-sex gånger sen hon kom hem från dagis idag. Men vi tvättar händerna som tokar och förhoppningsvis är det bara jag som är paranoid!

Dagen hade i alla fall gått kanon. Dag 4 på inskolningen och den första som hon sovit där, efter lite klapp och kel sov hon 1,5 timme och det får man ju säga är helt godkänt. Speciellt med tanke på att jag ställt in mig på noll sömn:) Jag vet att jag borde sluta vara så pessimistisk men det är ju roligare att bli positivt överraskad. Äter bra gör hon och bryr sig knapp när C går därifrån, haha! Men ett riktigt gott betyg för fröknarna måste man ju säga.

Jag känner mig trygg med tillvaron just nu med tanke på att jag vet att allt går bra. Känns inte alls jobbigt att veta att hon ska spendera större delen av sina dagar där medan vi jobbar. Sen är det ju en annan femma att man ju faktiskt gärna skulle vilja spendera mer tid med henne, men nu behöver vi åtminstonde inte tvivla på att hon har det bra.

Jag har även idag haft en jobbig huvudvärk, ingen spränghuvudvärk men det ligger och trycker sådär jobbigt över ögonen. Misstänker att det beror på att jag inte använder mina glasögon när jag jobbar men i helgen ska jag banne mig hitta dom. Nu är hemmet fullt av tända ljus och jag ska bara njuta för än så länge är jag ensam med lilla trollet som redan sover <3