Otraditionell Alla Hjärtans Dag

2011-02-15 | 10:19:40 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Pga jobb fick gårdagen bli lite som den blev. Jag lämnade Emilia på dagis på morgonen, stressade till gymmet, gick hem och lagade mat, duschade och sprang till dagis och hämtade skruttungen igen. Hem med henne för att stressa till jobbet när C hade kommit hem. Han jobbade hela dagen och jag hela kvällen så vi fick spendera dagen på varsitt håll. Fick ändå lite Alla Hjärtans-gotte att smaska på <3

Emilia sköter sig exemplariskt på dagis fortfarande, äter och sover bra och det gör mig lugn i mammahjärtat. Dock var det lite gråt imorse när C lämnade henne, men känner jag henne rätt är det som bortblåst nu. Dock vill man ju att hon ska vara glad redan från start, men det är fortfarande ovant att vara ifrån oss och på en ganska okänd plats dessutom.

Jag jobbade sen kväll igår och det sätter sina spår, jag var hur trött som helst i morse och var ju ändå tvungen att komma upp i tid eftersom jag fick ett dagpass idag... Men imorgon är det återigen kväll och "min tur" att lämna och hämta på dagis. Inga planer efter jobbet idag, mer än att gå hem och röja bland allt skit som verkar hitta fram när man har ont om tid. Det blir stökigt direkt och ingen hinner fixa på morgonen och på kvällen är man oftast helt död.