Underbara onsdag.

2011-04-27 | 20:21:56 | Kategori: Vardagslyx | 0 kommentarer
Dagar som den här saknar jag att vara mammaledig nått så fruktansvärt! Emilia och jag har haft en riktigt bra dag och jag längtar redan tills imorgon när vi förhoppningsvis får uppleva samma känsla.

Vi stressade iväg till BVC för 1,5-årskontroll imorse. Lilla skrota fick mässling/påssjuka/rödahud-vaccin och det var ingen höjdare. Tårarna rann ner för kinderna men lite pussar och mys rådde bot även på det:) Vågen visade på 11400g och nu är lilla (stora!) tjejen 85,5cm lång. Eftersom det började regna och blåste riktigt kallt på vägen hem gick vi in på jobbet en stund och värmde oss.

Eftermiddagen har vi spenderat med Josse och Theo. Emilia sov en kort nap efter lunch så vi tog oss ut ganska snart efter att dom kommit hit. Vi hängde på Josse som hade ett ärende att uträtta och jag fick chansen att agera tvåbarnsmamma, herregud vilken grej alltså! Med Theo på armen och en busig Emilia som löpte amok inne på skatteverket kände jag att ETT barn räcker för nu:) 


Vi hann en snabbtur till lekparken också efter en fika på stan. Emilia fick dessutom besök av sin mormor när vi kom hem så hennes dag är nog räddad många gånger om. Som sagt, en helt perfekt dag utan måsten. Imorgon har vi dessutom inga tider alls att passa så då ska vi hänga i parken så mycket vi kan har jag tänkt mig, och då kanske solen tittar fram om vi har tur...

Jag behöver kanske inte tala om att Emilia somnade som en stock efter kvällsduschen och lite bus, nu är det dags att ta tag i lite fix här!