Lördag.

2011-04-02 | 13:47:48 | Kategori: Vardagslyx | 0 kommentarer

Jag som hade förväntat mig 15 grader och sol! Men 10 grader och moln duger nästan lika bra sålänge vi slipper snö och regn. Har dock inte vågat mig ut riktigt än, blir svimfärdig efter fem min på benen men ett litet varv runt kvarteret kanske man orkar sig ut på senare.

Mamma och pappa har precis gått, C tränar och Emilia sover så nu är det tyst och lugnt här. Nästan lite för rofyllt:) Jag har slagit mig ner i soffan för att vila en stund. Det är så jobbigt när huvudet vill så mycket mer än vad kroppen orkar, har åtminstonde brottats med tvätthögarna i klädkammaren så nu börjar det bli fason även på dom. Jag hatar när det är stökigt och helt enkelt inte som jag vill, men jag tar lite i taget. Hela sovrummet är dessutom fullt med ren tvätt så kanske man skulle ge sig på det i eftermiddag.

Jag vaknade på soffan kl 3 inatt och har inte en aning om hur jag kunde sova så tungt. Jag somnar i regel varje kväll i soffan men pallrar mig så småningom in i sängen, nu har jag dessutom sovit mig igenom C:s tjat om att gå och lägga mig, tv och full belysning. Måste ha varit väldigt trött! Emilia gav oss sovmorgon till närmare halv elva efter att ha fått nattvälling vid 4. Det känns helt ok för mig och får gärna bli ny helgvana!