Mysig kväll.

2010-09-14 | 19:54:33 | Kategori: Vardagslyx | 0 kommentarer

Lillfisen har sovit nån timme och jag har spanat på 90210. Lyx att få slappa i soffan på kvällarna!

Eftermiddagen har varit både upp och ner här hos oss. Emilia och jag promenerade till mamma i morse, men fick glatt hoppa på spårvagnen i regnrusket när vi skulle hem efter lunch. Och jag som verkligen HATAR att åka kommunalt fick mitt hat bekräftat ännu mer när ett fyllo höll på att ramla på både mig och Emilia. Äckliga människor som inte kan hålla ordning på sig själva! Emilia var trött och lite gnällig så försökte håll henne vaken för att sova bättre när vi väl kommit hem, men hemma skulle damen minsann inte sova, hon var desto argare. Det skreks utan hejd i nån timme innan hon äntligen somnade. Det gör ont i hjärtat när ens lilla skatt gråter, samtidigt som det är frustrerande för jag vet att hon var så trött.

Lagom tills pappan kom från jobbet var det en tjej som fick komma upp och busa lite till innan nattningen. Och vi har tränat på att gå. Det är tiotal steg åt gången redan och jag smälter varje gång:).

Nu slog jag på Biggest Loser och har gråtit en skvätt till tjejen som förlorat hela sin familj. Usch och fy att det ska behöva vara verklighet! Idol börjar dock snart och det blir jag glad av.