Att blunda för verkligheten.

2010-05-12 | 21:57:31 | Kategori: Allmänt | 0 kommentarer

Det är nått jag verkligen har lätt för och jag gör det ofta. Efter Anna Anka stog tvn på och Efterlyst berättade om trippelmordet i Härnösand, och när jag hör sånt mår jag fysiskt dåligt. Jag klarar inte av det! Jag har lätt för att bli personligt engagerad i hemskheter och tänker alltid på om det skulle hända mig eller någon i min närhet (gud förbjude)! Så då stänger jag hellre av och liksom låtsas att det inte finns. Och det fungerar för tankarna är snabbt någon annanstans.

Usch vilken hemsk värld vi lever i, och tanken har ofta slagit mig att jag nu har fött ett barn in i den här världen och vem ska skydda henne mot allt ont när inte jag finns kvar i livet? Djupa tankar som ibland blir lite för djupa och jag blir ibland väldigt filosofisk och gräver ner mig i saker som inte har något slut.

Nog om sånt, jag är hur som helst väldigt lyckligt lottad med familj och vänner. Och även om det finns mycket onska så finns det minst lika mycket kärlek!