Tisdag.

2010-01-19 | 21:44:02 | Kategori: Allmänt | 0 kommentarer
Idag började dagen väldigt sent. Mamma ringde halv elva och då vaknade jag. Emilia somnade om efter matningen kl 7 så hon sov också. Hon ville i vilket fall komma och lämna nybakat bröd och det skulle jag aldrig tacka nej till. Så jag hoppade in i duschen och lagom när mamma kom var jag klar.

Sen gjorde jag iordning Emilia och mig själv och tog tag i lite disk och ren tvätt. Vi passade även på att inviga Barnkammarboken med massa sånger. Det följer ju med en cd så jag fick lite uppfräshning på gamla barnvisor och så sjöng jag för Emilia. Hon verkade tycka om det, för så fort jag tittade på henne fick jag världens leende tillbaka. 

När Emilia hade sovit lite middag gick vi ner och hälsade på mitt jobb. Fick mig även en titt på en gullig liten bebismage, det får mig att sakna den tiden lite grann:). Och jag har nog aldrig svurit för mig själv så mycket nångång... På vägen till jobbet gick jag längs vårt hus occh hade lite småpanik över istapparna som hängde däruppe, säkert en halvmeter långa och vem fan bär ansvaret om dom skulle ramla ner och skada nån? (Jag känner mig som värsta bitterfittan, men jag blev lite irriterad, kanske mest för att jag var rädd för att Emilia skulle få nått på sig). Nummer två på irritationslistan var när jag gick världens omväg för att komma över ett övergångställe, och när jag väl kommit fram har idioterna som plogar, plogat upp en jävla vall med snö så att en vagn aldrig i helvetet skulle kunna komma förbi. Så min väg till jobbet tog ungefär tre gånger så lång tid som den hade kunnat gjort om dom där som jobbar med sånt hade haft nått innanför pannbenet (men å andra sidan, vem fan jobbar som snöplogare?). Lite avreagering och jag känner mig lugnare nu...

Ikväll har vi ätit middag och nu väntar jag på Paradise Hotel innan läggdags. Emilia sover sen en stund tillbaka så det är lugn och ro här. Jag har sån huvudvärk så jag hoppas jag orkar vara vaken en stund till.