Sjukstuga.

2010-01-22 | 18:13:16 | Kategori: Allmänt | 0 kommentarer
Igår kväll låg Christian mest och sov så vi hade inte så kul, jag och Emilia gick inte ens utanför dörren. Johan tittade förbi på kvällen och det var väl ljuspunkten på den dagen.

Christian har varit riktigt dålig, så min dag har bestått av att ta hand om honom. Emilia somnade runt tio igår kväll, sen sov hon oavbrutet till kl nio imorse. Då fick hon mat och sen somnade vi om och sov tillsammans till kl  ett! Kändes inte helt bra att ha sovit bort halva dagen, men antar att det behövdes.

Jag gjorde iordning oss och gick och handlade lite välbehövliga saker, bland annat vätskeersättning, soppa och blöjor. Nu står maten på lagning, ska bli gott med lax och potatis. Christian behöver få i sig lite riktig mat efter alla soppor.

En annan sak jag tänkte på var vilken respekt jag fått för ensamstående (framför allt mammor) med bebisar. Det är fasen inte lätt att handla massor, få hem alla varor, få upp allt för ALLA trappor. Sen till råga på allt försöka få till nån form av mat med en gnällig och ledsen bebis på armen som absolut inte vill sitta själv. Herregud! Jag vet att barn inte dör av att låta litegrann en stund, när man fixar med något annat, men jag låter henne inte sitta med tårarna rullandes ner för kinderna. En eloge till alla som är ensamna med sina små barn, jag har fått testa på i två dagar och det är ingen höjdare, vi har dessutom en väldigt lugn och lättroad lliten tjej så kan inte ens föreställa mig hur det skulle vara med ett mer "krävande" barn.

Ikväll blir det tv-kväll med Let´s Dance och godis, känner mig som värsta pensionären...