Året som gått.

2010-01-01 | 22:00:37 | Kategori: Allmänt | 1 kommentarer

2009 är året då allt har hänt! Det bästa året i mitt liv hittills.

Några dagar efter julafton 2008 fick jag the big news, jag var gravid! Det var en sjuk omställning och något som var lite svårt att ta in till en början. Men så småningom kunde vi njuta av det som växte i min lilla mage och vi kunde inte göra annat än längta ihjäl oss efter det lilla pyret.

Januari började med en bekräftelse på graviditeten. Även om jag gjort test hemma som visade positivt så vågade jag inte lita på det helt och hållet. Men nu hade vi det svart på vitt.

I februari blev det lite förändringar på jobbet, jag började i nytt team och fick massa nya arbetskamrater. Det blev flera månader av utbildning och en omställning att ta in massa nytt.

Vi skrevs även in på mödravården och resan mot ett spännande nytt liv var igång. NUP-testet gjordes och vi fick se vår lilla bebis för första gången. 

I mars åkte vi på en långweekend till Italien med familjen. Det var supermysigt och vi fick smaka på lite tidigt vårväder. Jag hade precis blivit av med det värsta illamåendet, men det var fortfarande jobbigt.



I April hade jag gått halva graviditeten och magen började synas ordentligt. Vi firade Josefine som fyllde år och det blev ett nyktert premiär-besök på Trädgårn. Vi gjorde även det vanliga ultraljudet och fick se en nu lite större bebis, fortfarande overkligt att förstå att det var en livs levande liten varelse därinne som snart skulle komma ut till oss.

Maj. Vet inte om det var nått jättespännande som hände då, men vi hade Kick-off med jobbet. Våren var ett faktum och vi längtade såklart sjukt mycket till sommaren:).



I juni började sommaren på riktigt och vi hade badpremiär. Jag började min semester och började längta så mycket efter att få vara mammaledig. Vi började planera lite för ledigheten och köpte en del grejer för bebisens ankomst. Föräldragruppen började så vi gjorde besök på förlossningen och BB bland annat, nu började det kännas verkligt att man själv snart skulle upp:). Vi hade en myshelg i Stockholm och firade bland annat nationaldagen där. 

Juli. Magen var stor och jag började bli trött av att vara så stor. Tungt för ryggen var bara förnamnet. Jag började räkna ner för ledigheten och besöken hos barnmorskan blev lite mer frekventa. Hade fortfarande semester så försökte njuta solen så mycket jag kunde på dagarna. Jag hade så mycket vallningar så värmen var mest jobbig tyvärr. Svårt att sova på nätterna så var mest tjurig och trött.

I augusti fyllde jag år och det blev kalas på min dag. Emilia var beräknad till 31 augusti så planering för bebis var i full gång. Det sista inhandlades och vi förberedde härhemma.

Ingen augustibebis blev det utan 18 dagar senare blev det istället en liten septemberunge. Vi åkte fram och tillbaka till förlossningen flertal gånger innan det äntligen var dags. Den 18 september förändrades föralltid vårt liv och vi har aldrig varit lyckligare. Det blev en del besök på sjukhuset också, Emilia skulle på efterkontroll två dagar gammal där vikt kontrollerades. Hörseltestet gjordes också och allt var kanon. Jag fick mjölkstockning för första gången och blev riktigt sjuk:(.



Oktober var en månad av total omställning. De flesta besöken hade lugnat ner sig och vi försökte rå om varandra och lära känna vår nya lilla familjemedlem. Adam fyllde dessutom år så Emilia var på sitt första kalas.



November bestog mest av promenader i det fina höstvädret och att mysa med Emilia. Hon premierade även som Madrid-fan. Lilla bus döptes och det var väldigt känslomässigt, Anita gjorde det till Emilias stund och hennes ord träffade på precis rätt ställen i hjärtat.







Den 23 december förlovade vi oss. Sen firades en hel del ju på diverse ställen. Och året avslutades ju med en jättemysig nyårsfest igår. Jag är helnöjd med året, och det kan bli svårt att överträffa.