Tisdag.

2010-02-16 | 21:17:51 | Kategori: Allmänt | 0 kommentarer
Nu har dagen blivit kväll och Emilia somnade för 1,5 timme sen efter en flaska ersättning. Vi har även introducerat smakpotioner av morot, men det var ingen höjdare. Jag satt här och skrattade åt hennes söta miner när hon fick in det i munnen, hon visste nog inte riktigt vart hon skulle ta vägen, haha. Och att tvättmaskinen just nu går varm kanske säger nått om hur det såg ut när vi var klara. Morotspuré på kläderna, sittdynan, händerna, ansiktet, på mina kläder och på hela bordet. Det är väl lite charmigt kanske, men jag undrar hur jag kommer tackla situationen när hon börjar äta mat på riktigt sen. Jag antar att det får bli nån typ av terapi innan jag kan släppa taget och låta henne gå lös. Jag har riktigt svårt med kladdiga och kletiga barn och när maten är överallt förutom i munnen, men vem vet, det kanske är gulligt på sitt eget barn. Vi får väl se...

Jag passade på att städa av lite här när jag nattat Emilia för nu har det sett ut som ett slagfält i flera dagar och jag får psykbryt av att inte ha nån ordning. Och nu har jag unnat mig en lat stund i soffan.

Imorgon väntar babysim igen och det ser vi såklart fram emot. Emilia ska få dyka igen och jag hoppas att hon reagerar med skratt den här gången. Sist var hon himla trött så jag tror inte hon uppskattade badet fullt ut, på slutet låg hon som en klubbad säl i badringen. Men ska försöka göra vad jag kan för att försöka få henne att kanske sova en kortis innan badet. Sen blir det familjemys eftersom Christian är ledig HELA dagen. Och han har sagt att jag får bestämma precis vad vi ska göra, så jag känner mig som ett litet barn nu:).