Måndag.

2010-02-22 | 18:59:04 | Kategori: Allmänt | 0 kommentarer
Det är först nu jag satt mig ner och tagit det lugnt. Dagen har gått i ett även om jag bara varit hemma.

Morgonen var mindre bra pga att jag sovit dåligt inatt. Emilia vaknade ett antal gånger, sen var dom upp på vårt tak och höll på och dunsade och imorse ringde Christians telefon non-stop, så nån bra start på dagen kan jag väl inte påstå att det blev. Men under dagen har jag piggnat till och har fått en hel del gjort, tog äntligen tag i städningen som fått ligga åt sidan ett bra tag.

Annars har jag haft mys med Emilia och skrattat åt hennes konstigheter. Det är så kul att man kan busa med henne mer nu, att hon skrattar när man kittlar henne och pussar på magen och tittut tror jag hon börjar förstå sig på... Man får inte nog av att gosa med sitt lilla hjärta.

Snurrar runt gör hon som bara den, när hon ligger i sängen eller i gymmet är hon helt plötsligt på ett helt annat ställe än från början. Det börjar bli lite läskigt nu tycker jag, och ibland "fastnar" hon ju i vissa lägen och hon blir så ilsken och man kan ju inte annat än skratta åt henne och tycka att hon är bedårande.

Idag var hon påväg (eller påväg är kanske fel ord för hon kommer ju ingenstans) ur sin babysitter. Hon vänder sig liksom om på sidan och tar tag i ställningen och försöker dra sig ut ur den. Hon är ju självklart fastspänd så det kan inte hända något farligt, men det visar ju på hur stark hon är och hur rörlig hon börjar bli. Min stora tjej!