5-månadersdagen.

2010-02-18 | 18:18:03 | Kategori: Allmänt | 1 kommentarer
Imorse var vi ju på BVC och Emilia fick två sprutor igen. Min lilla gullunge blev så ledsen och arg och mammahjärtat brister ju såklart också när hon har ont. Det värsta var ju över ganska snabbt men lite gnälligare än vanligt är hon nu och jag vet inte om jag inbillar mig men tycker hon känns lite varm. Vi får se hur det artar sig och Christian har varit och köpt alvedon ifall det skulle behövas.

Nu väger vår lilla tjej 7155g och är 68,5cm lång. Hon börjar kännas stor nu, jag tycker det går lite för fort faktiskt. Men det har ju sina plus det också, hon kan ju sitta själv i matstol nu, hon rullar runt som bara den när hon ligger, hon "pratar" och skrattar som bara den och börjar uppskatta mer när man kommunicerar med henne. Men att vi på dagen haft henne hos oss i fem månader är ofattbart och hon är kärleken och lyckan personifierad. Det är svårt att förstå hur man har kunnat haft ett helt annat liv innan det här.

Annars har jag målat hela dagen. Det är nått jag haft i tanken hur länge som helst men har aldrig kommit till skott med att köpa färg. Det är en ful pall från IKEA, ett skötbord och så småningom ett avlastningsbord till köket som ska målas. Såklart blir det vitt istället för den där fula bok/björk eller vad det är.Christian tycker jag är lite konstig som inte bara kan nöja mig med att köpa nya grejer som redan är som jag vill ha dom, men det är ju lite av charmen att man kan förändra nått man redan har till det bättre. Och jag tycker om att pyssla och dona så det gör mig absolut ingenting.

Nu ska jag sätta fart med att färga håret, har en hemsk utväxt som behöver fräschas till och sen blir det lite fix med kläder om jag orkar. Behöver göra en rensning bland både mina och Emilias, det är storlekar som ska plockas undan och kanske nya kläder som kan plockas fram nu. Och för min del har jag för ett antal veckor sedan hämtat kläder från vinden som jag städade undan när jag var gravid, men som jag nu kan ha igen. Mycket ska nog dock kastas och sen blir det att fylla på med nytt även där.