Gårdagens och stress.

2010-12-16 | 13:29:37 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Jag hade verkligen ingen ork att sätta mig vid datorn igår när vi kommit hem. Dagen spenderade vi på stan för tänkt julklappsshopping, inte helt oväntat gick jag därifrån utan. Sen begav vi oss mot öppna förskolans julfirande, Emilia var tomtenissa och hur söt som helst, luvan fick till och med sitta på hela tiden. Alice var lika söt hon i sin  luciautstryrsel:)


Emilia och jag var med Nathalie på ett "jobbevent" kan man väl kalla det, vilket resulterade i att sömnen blev något förskjuten och lite gnälligt på slutet men så är det ibland. När hon somnat skönt härhemma fortsatte vi titta på bönderna och gäspade ikapp i soffan.

Nu lugnar jag ner både nerver och kropp framför tv och dator. Emilia somnade strax efter att vi kommit hem från babysången och jag slog mig ner frusen och dan med grötlunch. Jag är så förbannat trött på all snö, jag gick till sången och var helt död efteråt. Hem tog vi spårvagnen och trängdes med alla andra svettiga människor, jag ogillar starkt att faktiskt TVINGAS åka kollektivt. Spelar ingen roll hur långt det är, jag går hellre men när det i princip är omöjligt att ta sig fram har jag tyvärr inget val.

Jag vet att jag borde ta tag i en massa saker men just nu tar slöheten över och jag trivs rätt bra...