Pigg dotter = trött mamma.

2009-10-13 | 11:08:52 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Har nu varit vaken sen innan kl 05 med en busig tjej som INTE vill sova. Istället har det varit gnäll och skrik om vartannat och en frustrerad mamma som inte tycker något hjälper. Hatar den här hjälplösheten man känner när man inte kan hjälpa sitt lilla barn, eller rättare sagt veta vad hon vill.

Har lyckats få i mig lite frukost nu i alla fall, och nu har hon visst somnat...

Idag ska vi bara ta det lugnt, skulle dock behöva gå en sväng till stan. Behöver fräscha upp mig lite känner jag så en toning att kasta i håret skulle inte sitta fel. Får se om jag får arslet ur och går och fixar det (antagligen inte). Skulle va skönt att få gå själv till stan, så omständigt med vagnen så hon får stannna hemma med sin pappa om jag nu går ut. I eftermiddag ska vi till Johan och hälsa på, det blir Emilias premiär i Lindö:), sötnosen. Jag kan definitivt tänka mig att gå dit, men är tveksam till om Christian nappar på det. Men kan ju i och för sig gå själv så får han ta bilen... Vi får väl se, men måste kämpa på med vikten nu ju.

Det där med att ta det lugnt kan jag med närmre eftertanke glömma, måste fixa lite härhemma. Sortera ren tvätt, tvätta mer, diska gårdagens disk (please ge mig en diskmaskin) och ev torka golven om det finns tid och ork kvar. Allt tar ju lite längre tid nu än tidigare för det ska ammas, gosas, tröstas osv emellan alla andra sysslor. Självklar supermysigt, men ibland önskar jag att effektiviteten infann sig igen:).

Helt otroligt, nu har hon sovit tio minuter, men hon var väl trött nu efter nattens och morgonens bravader. Och även om man blir irriterad och trött när hon gnäller och skriker är det som bortblåst när jag tittar på min underbara lilla dotter som jag bara vill väcka och gosa med nu. Hehe det är allt bra konstigt det där, men självklart ska jag inte göra det, hon behöver få sova. Gos hinner vi nog med senare. Kan inte älska henne nog! Visste inte att det fanns så mycket kärlek att ge en så liten person som vi precis lärt känna, men det är helt underbart.

Vet att det är dåligt med bilder, men de flesta kort jag tagit senaste dagarna är på Emilia när hon sover och det känns inte så kul... Men ska bli bättre på det där, för jag vet att bilder önskas.