Godnatt Fredag!

2009-10-09 | 22:51:53 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer

Fredag igen, och Emilias treveckorsdag! Hon börjar bli en stor tjej nu och som vanligt kan jag inte fatta att det var tre veckor sen vi låg på Förlossningen och kämpade... Dumt att säga att det var den underbaraste dagen i mitt liv, för alla dagar vi får spendera med henne är precis lika underbara. Kan aldrig få nog av att se på min prinsessa och känna hennes doft:)

Jag kände precis likadant inatt, trots att skruttungen höll mig vaken största delen av natten. Hon somnade runt kl 22, sen tyckte hon det var matdags runt kl 03 och därefter var sömnen lika med noll. Men som sagt, inte för en sekund ångrar jag att jag satt det lilla livet till världen. Hon förgyller mina dagar och utan henne och Christian skulle det självklart inte vara lika kul att vakna på morgonen och veta att ännu en dag väntar på oss.

Dagen började lite grinigt, jag kände mig inte alls i form och avbokade besöket med farmor och farfar, kände att jag behövde vila. Men efter lite frukost var jag pigg nog för en promenad så Emilia och jag tog promenaden hem till mamma och pappa, där det väntade mat. Min favoritmat dessutom, köttbullar och stuvade makaroner:), får aldrig nog av det, och bara mamma som kan göra det sådär supergott! Vi spenderade eftermiddagen där och sen tog vi samma promenad hem igen, och hurtiga mamma gjorde oss sällskap. Det är en bit att gå, men det var välbehövligt och mycket skönt när det väl var klart. Vädret var heller inte att klaga på, så fick nog lite vitaminer av solljuset, det kan behövas på mitt bleka face.

Väl hemma blev det lite mat för Emilia och sen kröp vi upp i soffan för att se Idol, en trött mamma somnade dock på direkten och missade precis varenda framträdande:(, får väl se reprisen... Nu är jag i alla fall vaken och inne i andra andningen, fick för mig att jag skulle börja städa nu när Emilia ändå sover, men jag ångrade mig, det får vänta till imorgon. Det måste bli lie skärpning på det här torpet, vi stökar till det nått otroligt av nån konstig anledning. Jag tyckte det var roligare att sätta mig framför datorn än att ta tag i hemmet.

Christian jobbar även ikväll, så vi längtar efter honom, han slutar kl 03, så det är en stund kvar. Men vi klarar oss nog även om det är tråkigt.

Imorgon blir det långpromenad igen, känns skönt att jag börjar komma igång och att kroppen börjar återhämta sig ordentligt. Vart vi ska gå får vi väl se, men det ryktas om matbjudning hemma hos mamma och pappa igen så kanske blir att vi går dit. Och även denna gång var det jag som fick önska... potatisgratäng och kött, yummie! Träffa Kajsa står också på schemat, och hoppas Josse har tid med oss nån gång också... flera veckor sen jag träffade henne!!!

Nu ska vi krypa ner i sängen och säga godnatt till fredagen! Vi ser fram emot morgondagen och hoppas på en ny solig höstdag tillsammans med det finaste vi gjort.

Dåligt med bilder, jag vet, men tog bara bilder med mammas kamera idag och glömde lägga in dom när jag var där...