Fredagsmys.

2009-10-02 | 19:48:21 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Fredagar som alltid är lika mysiga, bara pappa Christian som fattas här hemma nu, vi saknar dig!

Emilia har precis ätit och ligger här brevid och gnyr lite, hur ska jag kunna slita blicken från henne? Det går verkligen inte, hon är alldeles för vacker min lilla tjej.

Glömde ju berätta att vi har varit ute på promenad idag, och Emilia har haft fika-premiär, haha. Maria och jag tog en lunch på Fräcka Frökens och där var Emilia jättesnäll, hon sov större delen av tiden på min arm, så fick ha lite assistans med att äta:) Inget praktiskt ställe för barnvagn kan jag meddela, men ska inte va sån nu...

Ikväll är det Idol igen, och jag hoppas jag orkar va vaken och se det. Har inga direkta favoriter i år, men klart att dom flesta är riktigt bra. Rabih är ju bedårande, han sjunger superbra och charmen finns där, en klar tjejfavorit måste han va. Synd att jag inte har nått gott att smaska på till tvn:(.

Har förresten gått ner ytterligare lite, nu står vågen på 67,5kg. Inget att skryta med men en jäkla framgång jämfört med för två veckor sedan:) Och imorgon blir det nog en långpromenad till mamma och pappa för att vattna eftersom dom är på semester, perfekt gångavstånd fram och tillbaka, blir en utmaning med tanke på min nuvarande kondis, men ska ta med mig Christian som stöd, haha. Sen blir det nog en vana att gå en rikigt lång promenad varje dag, det behöver vi och då kommer resten av kilona troligtvis att rasa. Vill inte verka så fixerad vid vikten, men är så förbannat irriterad över mina just nu överflödiga kilon, dom ska inte vara där dom är! Så därför kommer jag tjata om viktnedgången varje dag, mest som en påminnelse och motivering för mig själv.

Nog om det nu... Nu blir det bara lugn och ro, Emilia har precis somnat här brevid och snart ska vi förflytta oss till tv-soffan.